رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: پروژه تصفیه سرم‌های درمانی معروف به B1 پس از 10 سال رکود در مرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تکمیل پروژه تصفیه سرم‌های درمانی تامرداد 94/بهره‌برداری ازآزمایشگاه ایمن‌سازی تولید پلاسما

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر حمید کهرام با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژه پس از یک رکود 10 ساله هم‌اکنون به یکی از اولویت‌های عمرانی تولید محور موسسه رازی تبدیل شده و پس از رفع مشکلات پیش رو به سرعت در حال تکمیل است، به طوری که تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرارداد خرید و سفارش تجهیزات آن نیز منعقد شده است و در 6 ماه آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

 

وی افزود: این پروژه که در زیربنای بالغ بر 2800 متر مربع احداث شده است، امکان ارتقای کیفیت و افزایش تولید را تا 100 هزار آمپول در سال فراهم خواهد کرد و با توجه به استقرار مقررات GMP در آن امکان صادرات گسترده آن را نیز فراهم خواهد کرد. در واقع با تکمیل پروژه تصفیه سرم‌های درمانی، تولید این فرآورده‌ها دارای شرایط GMP شده و امکان صادرات گسترده و بدون محدودیت آن‌ها مهیا می‌شود.

 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کار آزمایشگاه ایمن‌سازی تولید پلاسما که از نظر فرآیندی مقدمه پروژه تصفیه سرم است نیز در ایستگاه تحقیقات کردان در حال اجراست و در هفته آخر بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود: با نهایی شدن این پروسه، فرایند خون‌گیری و تولید پلاسما نیز در شرایط ایده‌آل بهداشتی و در چارچوب الزامات GMP خواهد بود. بدین صورت پلاسمای مورد نیاز بخش تولید سرم‌های درمانی و همچنین تصفیه سرم در بهترین کیفیت تولید خواهد شد.

 

کهرام یادآور شد: آزمایشگاه ایمن‌سازی تولید پلاسما در مساحت 498 متر مربع شامل بخش‌های اتاق تمیز، خون‌گیری، تاسیسات و اداری است.

 

بر اساس این گزارش، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به عنوان معتبرترین و بزرگترین مرکز واکسن‌سازی خاورمیانه صد درصد نیاز کشور را به سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی تأمین می‌کند که با راه‌اندازی این پروژه علاوه بر افزایش چشمگیر کیفیت فرآورده‌ها امکان صادرات گسترده آنها نیز فراهم می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.